onsdag, november 10, 2010

Ännu en solig dag

Sol och runt 15 grader varmt. Drack kaffe i sängen medan jag tittade på en intervju med Julie Andrews och de sju (eller var de åtta?) som spelade Von Trapps barn i Sound of Music. Tog mig en tur i mina gympadojjor, sprang ner till Stranden i Wilmette, strandjogging är jobbigt!

Nu ska jag strax ge mig iväg å köpa ett parkeringstillstånd till min nya pärla, än så länge har den inget namn på den förutom pärlan och my baby, kan hända att jag kommer kalla henne pärlan. Ska ta med kameran och lägga upp ett kort också. Det är så härligt att vara ledig nu när jag vet att jag snart ska börja jobba! Jag njuter av varenda minut.

Jag och Jenni tog äntligen tag i vår "ram-night" utan karlar i helgen! Vi hade mycket trevligt!

Jag måste även fixa ett sk I-Pass till min bil, kommer köra igenom 4 tullar på vägen till jobbet och detta pass gör att jag kan köra utan att stanna och betala med mynt.

Just det! Jag har även drogtestats för första gången i mitt liv (om man inte räknar att blåsa för polisen) Jag fick gå in på en toalett och kissa i en kopp....utanför toaletten stod damen och lurpassade så jag inte fuskade. Jag fick inte ens spola förrän hon kollat mitt resultat! Man lär sig nya saker varje dag.

Nu ropar hårblåsen på mig. Tänker inte lova att jag ska bli bättre på att blogga men bara så ni vet så har jag det i tankarna....

8 kommentarer:

  1. Detta skapade frågetecken! Vad är det för jobb och varför drogtest??
    Kram Lunkan

    SvaraRadera
  2. jag vill också veta mer om drogtestandet, har du gjort nåt dumt??? /ellinor

    SvaraRadera
  3. Jag sällar mig till skaran som vill veta mer om drogtestet!

    SvaraRadera
  4. hon verkar inte vilja prata mer om detta... /ellinor

    SvaraRadera
  5. Hahaha här håller jag folk på halster ser jag. Jag har varit datalös i en hel vecka. Återkommer med en uppdatering imorgon!

    SvaraRadera
  6. (drogtestet är inte alls så spännande som det låter skall tilläggas....)

    SvaraRadera
  7. Gissar på att din arbetsgivare tycker att det är viktigt att du inte är en skabbig fattig svensk narkoman? Förnuftigt tycker jag, klarade du dig?

    SvaraRadera
  8. Mycket riktigt. Jag klarade mig bra, blev godkänd även för att arbeta i det förlovade landet...tänk va mycket godkännande jag har gått igenom! Jag är så godkänd som man kan bli nu!

    SvaraRadera